Μαθαίνοντας να έχουμε επίγνωση της αναπνοής μας, μαθαίνοντας να ακολουθούμε την κίνηση του σώματός μας καθώς εισπνέουμε κι εκπνέουμε συνειδητά χωρίς κανένα είδος παρέμβασης ή χειρισμού, μπορούμε να κερδίσουμε πολλά νέα στοιχεία για τη σχέση της αναπνοής για τη ζωή μας εσωτερικά και εξωτερικά.

Η συνειδητή αναπνοή μας βοηθά να καλλιεργήσουμε την εσωτερική μας πραότητα και παρουσία. Επίσης μας βοηθά να είμαστε σε επαφή με τον εαυτό μας χωρίς κρίση ή ανάλυση. Καθώς αποκτάμε αυτή την επίγνωση, καθώς συνειδητοποιούμε το πώς αναπνέουμε από λεπτό σε λεπτό, καθώς νιώθουμε πως η αναπνοή μας διαμορφώνει και διαμορφώνεται από τα συναισθήματά μας και τις συμπεριφορές μας, απελευθερώνεται η σοφία του σώματός μας στο να ανακτήσει επωφελείς αλλαγές χωρίς οποιοδήποτε χειρισμό εκ μέρους μας.

 

Όφελος: Η επίγνωση της ανάσας σου σε αγχώδεις καταστάσεις, η ικανότητα να ακολουθείς την αναπνοή σου και να παρατηρείς πως σχετίζεται με σκέψεις σου, συναισθήματα, κινήσεις, στάσεις του σώματος θα μεταμορφώσει βαθμιαία τον τρόπο που αντιμετωπίζεις το άγχος και άλλες δυσκολίες στη ζωή σου.

 

Άσκηση:

  1. Κάτσε ήρεμα σε καρέκλα σε όρθια θέση ή οκλαδόν, κλείσε τα μάτια και τοποθέτησε τις παλάμες σου στα γόνατα.
  2. Χρησιμοποιώντας τις αισθήσεις σου, την ικανότητα να ακούς το μέσα σου, νιώσε το βάρος του σώματός σου, αν υπάρχει σε κάποιο σημείο του δέρματός σου κάποιου είδους τρέμουλο, αν κάποιος μυς είναι σφιγμένος.
  3. Έχοντας την επίγνωση του σώματος σου, παρατήρησε καθώς εισπνέεις κι εκπνέεις πως κινείται το σώμα σου.
  4. Αν κατά τη διάρκεια αυτή αναδύονται σκέψεις ή κρίσεις ως προς το πώς θα αναπνεύσεις καλύτερα ή αν αναπνέεις σωστά, κοκ, συμπεριέλαβε τες στην επίγνωση αυτή και συνέχισε να παρατηρείς. Μην προσπαθείς να βελτιώσεις την αναπνοή σου. Απλά παρατήρησε το σώμα σου πως κινείται, τον ρυθμό της αναπνοής σου.
  5. Καθώς προχωράς και αφήνεσαι, θα νιώσεις την ευχαρίστηση του κάθομαι και ανασαίνω.

 

Που και πού, μπες στη διαδικασία να παρατηρήσεις την αναπνοή σου. Μπορεί να οδηγείς, μπορεί να μαγειρεύεις, μπορεί να είσαι στη δουλειά σου και να γράφεις κάτι στον υπολογιστή, για όσο σου επιτρέπει ο χρόνος από μερικά δευτερόλεπτα μέχρι ένα λεπτό, παρατήρησε την αναπνοή σου.

Μην προσπαθήσεις να αλλάξεις τον τρόπο που αναπνέεις.

Απλά, παρατήρησέ την.

 

Πηγή:

Lewis, D. (2004). Free your breath, free your life. Boston: Shambhala.